Om MIF » Foreningens teams
 

 
Foreningens Teams

..eller man kunne også kalde dem udvalg - så ved du sikkert bedre hvad det drejer sig om.

Men i hvert fald - her følger en beskrivelse af de teams som i høj grad har ansvaret for den daglige drift af MIF,
og som også skal deltage i udviklingen af foreningen.

 


Efter et godt forløb for MIF i DM i foreningsudvikling blev der i sommeren 2014 etableret seks teams, der skal sikre at mange flere personer deltager i udviklingen og daglig drift af vores forening.
På denne side kan du følge med i hvad de enkelte teams arbejder med.
Har du lyst til at være med eller har du bare en god idé, ris eller ros, så vil vi meget gerne høre fra dig. Send blot en e-mail til de enkelte teams.
 
Team Motion – mailadresse Motion@maaloevif.dk

Team Motion har til formål at sikre kvaliteten af de motionshold MIF udbyder, og ligeledes at udvikle tilbuddene i takt med tiden. Her følger nogle af de områder dette team har beskæftiget sig med.

Opgaver:

 

  • Sæsonprogram/sommerhold (Planlægning)

    • Halfordeling i kommunen

    • Fordeling af lokaler til hold

    • Forslag til prissætning af hold

  • Spotte nye motionsformer og planlægge hold

    • Afsøge muligheder for nye aktiviteter

    • Løbende analyse af tilslutning til alle hold – og hvad der kan gøres hvis der er for få eller for mange deltagere på nogle hold.

    • Tæt opfølgning på nye hold.

    • Fundraising arbejde.

  • Kvalitetssikring af undervisning/Indtruktører

    • Opmuntre til og støtte sociale tiltag.

    • Aktiv indsats for at sikre kvaliteten af instruktører i bred forstand.

    • Aktiv indsats for at sikre at udvalgte deltagere på ungdomshold opmuntres til at blive hjælpeinstruktører, og at hjælpeinstruktører opmuntres til at blive instruktører.

    • Vurdere kursusudbud fra DGI, mfl. og udbrede kendskabet til udvalgte kurser.

  • Opfølgning på daglig drift vedr lokaletider


Pt ekstra opgaver:
  • Aktiv deltagelse i arbejdsgrupper under Strategi 2020.

  • Projekter til udnyttelse af lørdagstimer i Måløv ny hal.

  • Flere deltagere til Floorball

  • Flere deltagere til Yoga for børn

  • Flere deltagere til Jump4fun 15-20 år


 
Team EventsEvents@maaloevif.dk

Team Events har ansvaret for afvikling af alle større arrangementer i MIF, herunder for at indsamle idéer til nye arrangementer. 

Team Events er vidensbank for alle arrangementer i MIF. Det er ikke Team Event der udfører det praktiske ved arrangementer, men de samler viden og hjælper de enkelte arrangementer i gang.

Opgaver:

 

  • Fører en oversigt over arrangmenter (på Facebook og hjemmeside)

  • Være i konktakt med den arrangment ansvarlige

  • Være binde led fra arrangementansvarlig til andre teams (fx Team PR)

  • Kende til tidlige arrangmenter

  • Samle køreplaner og mateliale fra hvert arrangement på Google Drev

  • Samarbejde med andre foreninger og skoler.

    • Kontakt til Brugerrådet for Kulturhus Måløv

    • Kontakt til Kræmmerfestivallen i Ballerup.

    • Kontakt til Halloween i Måløv


Pt ekstra opgaver:
  • Aktiv deltagelse i arbejdsgrupper under Strategi 2020.

  • Projekter til udnyttelse af lørdagstimer i Måløv ny hal.

  • Sikre hurtig tilbagemelding ved henvendelse til Team Events

  • Mere koordinering og mindre praktisk udførelse

 
Team LokalerLokaler@maaloevif.dk

Team Lokaler har ansvaret for at sikre vedligehold og kvalitet at de faciliteter MIF benytter (haller, andre lokaler, rekvisitter, etc.). Her følger nogle af de områder dette team har beskæftiget sig med.

Opgaver:

 

  • Ansvarlig for vedligehold af inventar og udstyr:

    • Lokaler og Udendørs faciliteter (ikke MIF ting) – Fejl meldes til Kultur & Fritid i Ballerup Kommune

    • Udstyr og redskaber (MIF ting) – Udbedres eller udskiftes

  • Ansvarlig for kontakter til Brugerråd for Østerhøj Hallen og Måløv Idrætspark.

    • Brugerrådet for Østerhøj hallen, 2 møder årligt

    • Brugerrådet for Måløv Idrætspark, 3-4 møder årligt

    • Kommunikation med kommunen, skoler, institutioner, brugerråd, BMSI, mfl. med henblik på et forbedret samarbejde.


Alle brugere er yderst velkomne til at sende os en mail hvis de oplever faciliteter som ikke lever op til en rimelig standard.
 
Lokalt netværk:
Team Lokaler deltager i to brugerråd i lokalområdet.

  • Brugerrådet for Måløv Idrætspark, hvor alle foreninger der anvender Måløv Idrætspark deltager.

  • Brugerrådet for Østerhøjhallen, hvor alle foreninger der anvender Østerhøjhallen deltager.

I begge råd deltager Kultur & Fritids forvaltning i Ballerup kommune, samt Måløv og Østerhøj skole.
De to brugerråd er en god måde at snakke med andre foreninger i Måløv området. Vi taler om stort og småt. Fx hvis noget er i stykker, men også om skolesamarbejde.
 
 
Team PR og KommunikationPR@maaloevif.dk

Team PR og Kommunikation har ansvaret for markedsføring af MIF, samt intern såvel som ekstern kommunikation. Her følger nogle af de områder dette team har beskæftiget sig med.



Opgaver:
Ansvarlig for markedsføring af forening herunder hjemmesiden, Facebook, nyhedsbreve, osv.

  • Kommunikationsstrategi

    • Rød tråd i kommunikationen

    • Intern/ ekstern kommunikation

  • Digitale medier

    • Facebook

    • Hjemmeside

  • Trykte Medier

    • Sæssonprogram (opsætning og uddeling)

    • Artikler i aviser

    • Plakater og Banner

  • Kontakt til andre foreninger mv:

    • Deltage i møder med Måløv Bylaug

    • Deltage i møder med Mit Måløv (Facebook gruppe)

Videoer:
Team PR har fået hjælp af en ny frivillig i vores forening. Martin har været på turné på forskellige hold, og lavet nogle rigtig seje reklamevideoer for disse hold. Der er lige nu videoer for Spinning, Rope skipping og Zumba. Du kan se alle videoer på vores nye Youtube kanal: www.youtube.com/user/MaaloevIF
 
Lokal Synlighed:
Team PR arbejder meget med at skabe synlighed omkring MIF i lokalområdet. Dette gør vi gennem en mere systematisk brug af plakater i haller og på skoler mv.
Der er lavet plakater for nye hold som Seje Drenge, Aqua Cross og Yoga med baby. Det er også plakater for Juletræsfest og logo konkurrence.
Desuden sender vi artikler til de lokale aviser; Ballerup bladet og Ledøje Smørum og Måløv Avis, så snart der er en anledning til det.
Har DU lyst til at være med til at skrive presseartikler, så hører vi gerne fra dig. Skriv til PR@maaloevif.dk


Team Administrationadmin@maaloevif.dk

Ansvarlig for foreningens administrative opgaver, herunder:

  • Økonomi, løn, budget

  • Kontrakter, børneattester

  • Administration af hold, medlemmer og personer

    • Opsætning af sæsonprogrammet i Conventus

  • Møder

    • Afvikling af instruktørmøder.

  • Opfølgning på den overordnede struktur

  • Procedurer og retningslinjer

  • Opbevaring af data i øvrigt

  • Opfølgning på frivillige, deres kompetencer (nye og eksisterende) 

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Måløv Idræts Forening | CVR 25688619 | Formand: Thomas Sverrild Lorenzen | E-mail: info@maaloevif.dk